Beoordeling:
4.7

2276 beoordelingen

Delivery time Gratis verzending vanaf €40,-
Delivery time Bestel voor 22:00, morgen in huis
Klarna Achteraf betalen met Klarna

FAQ - Veelgestelde Vragen



Veelgestelde vragen

Vragen over Sukrin

Wat zijn de Sukrin suikervervangers?

In het Sukrin assoriment zijn diverse suikervangers te vinden, elk geschikt voor diverse gerechten. Het hoofdingrediënt van elke suikervanger is de natuurlijke zoetstof erythritol. Deze zoetstof bevat geen suiker of calorieën. Daarom is Sukrin geschikt voor elk soort dieet omdat je er niet van aankomt en veel suikervervangers geen allergenen bevatten. Bovendien brengt Sukrin veel voordelen met zich mee. Het is bijvoorbeeld niet slecht voor je tanden in vergelijking met producten met tafelsuiker, je krijgt er geen ‘sugar rush’ van en diabetici kunnen er ook van genieten zonder last te ervaren van een insulinepiek.

Wat zijn de verschillen tussen de Sukrin suikervervangers?

De suikervervangers van Sukrin verschillen voornamelijk in hun zoetkracht:

  • De gewone Sukrin heeft een zoetkracht van 70% t.o.v. normale suiker.
  • Sukrin:1 is net zo zoet als normale suiker omdat hier een beetje Stevia aan toegevoegd is. Je kunt dus bijvoorbeeld tijdens het bakken dezelfde hoeveelheden aanhouden.
  • Sukrin+ is twee keer zo zoet als gewone suiker. Aan Sukrin+ is ook Stevia toegevoegd.
  • Sukrin Gold is een vervanger voor bruine suiker maar dan met 98% minder koolhydraten. Sukrin Gold kun je in gelijke verhouding vervangen met bruine suiker.
  • Sukrin Icing is een vervanger voor poedersuiker maar dan suikervrij en calorievrij.
  • Sukrin Organic heeft dezelfde zoetkracht als de normale Sukrin maar deze variant 100% biologisch.

Waar zijn de Sukrinproducten van gemaakt?

Het hoofdingrediënten van alle suikervervangers is de zoetstof erythritol en afhankelijk van het soort Sukrin product en de toepassing, kan het product nog andere zoetstoffen bevatten zoals stevia. Meer informatie over zoetstoffen kun je hier vinden.

Waar kan je Sukrin kopen?

Sukrin is te koop op Sukrin. Producten van Sukrin kun je ook kopen bij de websites van onze partners:

Hoe worden de Sukrin producten gemaakt?

Het hoofdingrediënt van de Sukrin suikervervangers is erythritol. Dit is een suiker alcohol (polyol). Erythritol is een natuurlijke suikervervanger die hetzelfde smaakt als gewone suiker en dezelfde structuur heeft als suiker. Het is de enige polyol die geen calorieën bevat. Het is daarom een zeer geschikte suikervervanger. Erythritol wordt door middel van natuurlijke fermentatie gewonnen. Het wordt verkregen door fermentatie van glucose door een gist. Informatie over de andere zoetstoffen die worden gebruikt kun je hiervinden.

Hoe gezond is Sukrin?

Sukrin is zeker gezond. De zoetstof erythritol is in 2003 goedgekeurd door het Wetenschappelijk Comité voor de Menselijke Voeding (WCMV). Daarom mag het ingrediënt veilig gebruikt worden in voeding. Erythritol is het basisingrediënt van onze suikervervangers. Onze suikervervangers passen binnen elk dieet omdat ze amper suikers bevatten en geen calorieën waardoor je met diabetes, een glutenvrij of caloriearm dieet gewoon kan genieten van onze suikervervangers. Bovendien is Sukrin niet slecht voor je tanden in tegenstelling tot reguliere suiker.

Past Sukrin in het Keto dieet?

Sukrin past binnen het keto dieet omdat het geen netto koolhydraten bevat. De koolhydraten in het voedingsproduct worden opgenomen door het lichaam maar niet gescheiden, waardoor je met een keto of koolhydraatarm dieet gewoon kan genieten van deze suikervervanger.

Past Sukrin bij een koolhydraatarm dieet?

Ja, Sukrin past zeker bij een koolhydraatarm dieet. De producten van Sukrin zijn gemaakt van meelproducten zoals amandelmeel en kokosmeel. Dit wil zeggen de producten lager zijn in koolhydraten dan gewone meelproducten. Tegelijkertijd zijn onze producten uitermate geschikt voor een glutenvrij dieet omdat er geen gluten in onze producten zitten.

Past Sukrin bij een glutenvrij dieet?

Sukrin is zeker geschikt voor een glutenvrij dieet. Onze producten zijn gemaakt van meelvervangers en suikervervangers waardoor er vaak geen gluten in deze voedingsproducten zitten. Wanneer je een glutenvrij dieet volgt of een glutenallergie hebt kan je gewoon genieten van veel van onze producten.

Is Sukrin geschikt voor diabetici?

Ja, al onze producten zijn verlaagd aan koolhydraten, waardoor de bloedsuikerspiegel minder snel zal stijgen dan vergelijkbare producten die in de supermarkt zijn te vinden.

Is Sukrin vegan?

Nee, niet alle producten zijn vegan. Indien je graag wilt weten welke producten dit zijn, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen hier antwoord op geven.

Is Sukrin halal?

Nee, niet alle producten zijn halal. Indien je wilt weten welke producten dit wel zijn, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen hier antwoord op geven.

Is Sukrin veilig?

Sinds 2003 is Sukrin goedgekeurd door het Wetenschappelijk Comité voor de Menselijke Voeding (WCMV). Dit wil zeggen dat het product veilig geconsumeerd mag worden. Sukrin is tegelijkertijd erg goed voor alle soorten diëten en draagt bij aan een sterk gebit in tegenstelling tot reguliere suiker.

Is Sukrin veilig tijdens de zwangerschap?

Tijdens je zwangerschap kan je gewoon Sukrin gebruiken omdat het geen effect op het lichaam heeft. Het is wel belangrijk om niet te veel Sukrin te nuttigen omdat het kan zorgen voor gassen of een opgeblazen gevoel. Tijdens je zwangerschap is het belangrijk om rekening te houden met een gezonde en verantwoorde levensstijl.

Is Sukrin veilig voor kinderen?

Sukrin is veilig voor kinderen en gezonder dan het gebruik van gewone suiker. Pure suiker wordt gezien als een dikmaker, is slecht voor de tanden en kan zorgen voor een ‘sugar rush’ en een dip na het nuttigen. Sukrin daarentegen bevat geen suikers en geen calorieën. Waardoor kinderen kunnen genieten van zoete baksels die een stuk gezonder zijn! Lees hier hoe je suikervrij kan bakken met kinderen.

Bestelproces

Hoe plaats ik een bestelling?

Volg de onderstaande stappen om een bestelling te plaatsen.

Het plaatsen van artikelen in de winkelwagen:

Wanneer je een product wilt kopen, voeg je deze eerst toe aan de winkelwagen. Dit kan door op de knop 'In winkelwagen' te klikken. Het geselecteerde product wordt nu automatisch in de winkelwagen geplaatst. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw. Aan de bovenzijde van het scherm zie je het aantal artikelen in de winkelwagen. Ook kun je bovenin het menu op ieder moment op 'winkelwagen' drukken om een overzicht te zien van alle geplaatste artikelen. In het overzichtsscherm kun je de aantallen nog aanpassen. Als je klaar bent met toevoegen van producten aan het winkelwagen, klik je op de knop 'Volgende' om af te rekenen of voer eerst een kortingscode in.

Inloggen met je account:

'Log in' met je gebruikersnaam en wachtwoord en de juiste gegevens worden direct ingevuld. Nieuwe klanten kunnen bestellen 'zonder registratie' of kunnen zich registreren door een e-mail en wachtwoord op te geven. Alle velden met een '*' zijn verplicht en noodzakelijk om de bestelling te kunnen versturen. Als alle gegevens correct worden weergegeven, klikt dan op ‘Volgende’.

Kies de betaalwijze:

Selecteer nu de gewenste betaalwijze, er zijn diverse mogelijkheden. Je kunt bij Sukrin op de volgende manieren betalen: iDeal, Bancontact, Creditcard, Achteraf betalen met Klarna, PayPal, Apple Pay, Belfius, KBC/CBC, Giropay en Sofort. Alle betaalmethodes zijn gratis m.u.v. PayPal (+ €1,00).

Bestelling voltooien:

Controleer tenslotte of alle gegevens correct zijn ingevuld. Eventueel is er nog ruimte voor een opmerking. Vink aan dat de 'Algemene Voorwaarden' akkoord en gelezen zijn, en bevestig de bestelling met de knop 'Bestelling voltooien'.Je komt automatisch op de pagina van de gekozen betaalmethode. Zodra de bestelling is afgerond ontvang je een bevestiging per e-mail met het bestelnummer. Zodra de bestelling is ingepakt ontvang je een mail met een track&trace code zodat je het pakket kan volgen.

Wat zijn de voorwaarden voor het inleveren van kortingscodes?

De volgende voorwaarden gelden voor alle codes van kortingsacties van Sukrin. Ook voor aangekochte kortingscodes gelden onze “Voorwaarden voor het inwisselen van actiecodes voor korting”.

  • De kortingscodes zijn in de aangegeven tijdsperiode geldig en slechts eenmaal bij één bestelling inwisselbaar.
  • Per bestelling is het mogelijk om één kortingscode te gebruiken.
  • Het kortingstegoed kan niet aan derden worden overgedragen.
  • De bestelwaarde van de artikelen moet minstens even hoog zijn als het kortingsbedrag. Om administratieve redenen is het niet mogelijk een restkortingsbedrag te restitueren.
  • Het kortingsbedrag maakt geen aanspraak op enige vorm van rente en het bedrag wordt niet contant uitbetaald.
  • Wanneer het kortingsbedrag niet hoog genoeg is om de bestelling volledig te betalen, staan er verscheidene betaalwijzen ter beschikking om het verschil te vergoeden.
  • De kortingscode wordt niet gerestitueerd wanneer alle artikelen, of slechts een gedeelte daarvan, geretourneerd worden. Betaalde bedragen zullen bij een retourzending worden gerestitueerd. Dit geldt wanneer de kortingscode in het kader van een reclameactie werd uitgegeven waarvoor geen vorm van tegenprestatie was vereist.
  • Kortingscodes hebben een minimaal bestedingsbedrag, welke ook geldig blijft na het retourneren van artikelen, dit bedrag wordt altijd bij elke kortingscode aangegeven.
  • Kortingscodes kunnen gekoppeld zijn aan een maximaal bestedingsbedrag.

Ik heb een klacht, wat kan ik doen?

Heb je een klacht? Erg vervelend als je een klacht hebt en wij zullen er alles aan doen om deze zo snel mogelijk naar tevredenheid op te lossen! Neem contact met ons op. Geef een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de klacht en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Na ontvangst van jouw klacht ontvangt je een bevestiging. Binnen 3 dagen na ontvangst van jouw klacht zullen wij inhoudelijk op de klacht reageren. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan laten we het binnen deze drie dagen weten. Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (De Geschillencommissie). Tevens is het mogelijk om je klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (Onlinegeschillenbeslechting).

Wat is de houdbaarheid van de producten?

Wij garanderen dat de melen en mixen die je bestelt altijd een minimale houdbaarheid hebben van 1,5 maand. Wanneer wij je melen of mixen leveren die een kortere houdbaarheid hebben, kun je ons hiervoor mailen/bellen. Voor elke mix die een kortere houdbaarheid heeft, sturen wij jou één nieuw artikel van hetzelfde product terug met een houdbaarheid van minimaal 1,5 maand. Voor onze overige Sukrin producten hanteren wij een houdbaarheid van 2 maanden. Klanten kunnen zich niet herroepen op onze houdbaarheidsregels wanneer Sukrin bij de gekochte producten een houdbaarheidsdatum heeft/had vermeld op onze site.
Stuur de producten op naar:

Sukrin Benelux
T.A.V. Retouren Houdbaarheid
Marie Curieweg 1B
6045 GH Roermond
Nederland
E-mail: retouren@sukrin.nl

Vermeld bij je teruggestuurde pakket ook je naam, het bestelnummer, je adresgegevens, je e-mail adres en je telefoonnummer. Vermeld ook het bedrag aan verzendkosten en je bankrekeningnummer.

Verzending & Levering

Ik wil mijn bestelling graag in een discrete verpakking ontvangen, kan dat?

Ja, onze producten worden in een neutrale bruine verpakking verzonden.

Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

Sukrin verzendt pakketten met DPD pakketdiensten en 98% van alle pakketten worden binnen 1 tot 2 dagen bezorgd! Nadat de bestelling is ontvangen, krijg je een track & trace code vanuit DPD toegezonden. Daarin staat een link naar de website waar je de bezorggegevens kunt wijzigen (tot een bepaald tijdstip). Als de chauffeur vertrokken is, kun je in veel gevallen real-time volgen waar de chauffeur zich bevindt. De chauffeur doet standaard één bezorgpoging. Ben je niet thuis? Dan probeert hij je pakket bij de buren of de dichtstbijzijnde Pickup ParcelShop te bezorgen, zodat je zo snel mogelijk in het bezit bent van je pakket. Wij zijn afhankelijk van de kwaliteit en snelheid van onze transporteur. Indien je niet tevreden bent over een aflevering dan horen wij dat graag.

Waar zijn ParcelShops in Nederland?

Er is altijd wel een ParcelShop bij jou in de buurt! Bekijk hier de ParcelShops in Nederland.

Waar zijn ParcelShops in België?

Er is altijd wel een ParcelShop bij jou in de buurt! Bekijk hier de ParcelShops in België.

Moet ik verzendkosten betalen?

Bestellingen met een waarde boven de €40 versturen wij geheel GRATIS binnen Nederland, België, Luxemburg en Duitsland. De verzendkosten voor bestellingen kleiner dan €40 bedragen €4,95. Let op dat wij bestellingen van onder de 25 euro niet kunnen accepteren.

Wat zijn de verzendkosten buiten Nederland en België?

Voor Frankrijk verzenden wij gratis vanaf € 150.

  • Frankrijk € 8,95

Betaal ik meer verzendkosten in een afgelegen gebied?

Binnen Nederland geldt er een extra toeslag van €7,50 voor afgelegen gebieden. Deze komt bovenop de reguliere verzendkosten bij bestellingen kleiner dan €40. Bij bestellingen groter dan €40 betaal je alleen de toeslag. De toeslag geldt binnen Nederland voor de volgende postcodes: 1156, 8881-8897, 9161-9164 en 1791-1797. Voor toeslag gebieden binnen de overige EU landen, verwijzen wij naar de website van DPD. De postcodes van de afgelegen gebieden per land kun je hier bekijken. De extra toeslagen per land zijn:

  • Duitsland € 12,00
  • Frankrijk € 22,50
Afhankelijk van het afleveradres moet je rekening houden met een aflevertijd tussen de 2-5 werkdagen.

Heb ik garantie?

Voor alle Sukrin producten geldt de wettelijke garantie dat onze producten voldoen aan de opgegeven product specificaties. Deze wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij werken volgens het HACCP systeem en worden periodiek door een extern bureau gecontroleerd. Wij kopen enkel hoogwaardige producten, afkomstig van HACCP, IFS, BRC gecertificeerde fabrikanten en leveranciers.

Betalingen

Welke betalingsmethodes zijn er?

Je kunt bij Sukrin op de volgende manieren betalen: iDeal, Bancontact, Creditcard, Achteraf betalen met Klarna, PayPal, Apple Pay, Belfius, KBC/CBC, Giropay en Sofort. Alle betaalmethodes zijn gratis m.u.v. PayPal (+ €1,00).

Moet ik verzendkosten betalen?

Bestellingen met een waarde boven de €40 versturen wij geheel GRATIS binnen Nederland, België, Luxemburg en Duitsland. De verzendkosten voor bestellingen kleiner dan €40 bedragen €4,95. Let op dat wij bestellingen van onder de 25 euro niet kunnen accepteren.

Hoe werkt achteraf betalen met Klarna?

Achteraf betalen is beschikbaar voor klanten uit Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Klanten uit Nederland en België hebben 30 dagen de tijd om de factuur te betalen nadat hun bestelling is verzonden. Voor klanten uit Frankrijk en Duitsland geldt een betaaltermijn van 14 dagen. Zodra de bestelling is verzonden ontvang je een factuur via Klarna. De daadwerkelijke betaling regel je met Klarna en hiervoor zijn diverse betaalmethodes beschikbaar en de Klarna app. Voor meer informatie kun je kijken op de Klarna website. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert Klarna een gegevenscontrole uit. Klarna hanteert hierbij een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacystatement. Mocht je verzoek tot achteraf betalen onverhoopt niet geautoriseerd worden, dan kun je altijd betalen via een andere betaalmethode.

Annuleren & retourneren

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Zolang een bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, kan deze eenvoudig en kosteloos worden geannuleerd. Mail ons of neem telefonisch contact op. Een annulering wordt altijd per e-mail bevestigd en indien er reeds een betaling heeft plaatsgevonden, zal het volledige bedrag (inclusief eventuele verzendkosten) zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, worden teruggestort.

De bestelling voldoet niet aan mijn verwachtingen, wat kan ik doen?

Laat het ons binnen 14 dagen na de dag van ontvangst weten. Wij vragen je om daarbij de volgende gegevens te vermelden:

  • het nummer van de bestelling;
  • een beschrijving of referentienummer van het product dat je wilt retourneren;
  • je naam en adres;
  • eventueel de redenen van retourneren.
Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt. Eventueel kun je gebruik maken van het standaard formulier "Modelformulier voor herroeping". Wij zullen de annulering binnen 72 uur per email bevestigen en dan heb je nog eens 14 dagen de tijd om de producten te retourneren. De producten dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Wanneer een product gebruikt of beschadigd is, kunnen wij een waardevermindering doorberekenen. Voor het beoordelen van de meeste producten (met name voedingsproducten) is het niet nodig om de producten uit te pakken. Gebruikte of geopende producten zijn dan niet meer verkoopbaar, waardoor de waardevermindering 100% is. Na ontvangst van de retourzending worden de producten binnen 72 uur beoordeeld op de originele staat van de productverpakking. Eventuele onvolkomenheden en/of beschadigingen worden binnen deze 72 uur per email gecommuniceerd.

Naar welk adres kan ik mijn pakket retourneren?

Sukrin Benelux
Marie Curieweg 1 Unit B
6045 GH Roermond
Nederland

Welke kosten worden er vergoed?

Indien er onvolkomenheden zijn aan het geleverde product dan nemen wij alle kosten voor onze rekening, de aankoopkosten van het product, eventuele verzendkosten en tevens de kosten voor de retourzending. In alle andere gevallen vergoeden wij de volledige aankoopkosten, inclusief eventuele verzendkosten, mits de producten in originele staat retour worden ontvangen. De kosten voor het retour sturen van het pakket zijn voor rekening van de klant.

Wanneer ontvang ik de terugbetaling?

Terugbetaling volgt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen een termijn van 14 dagen na ontbinding. Voor een goede afwikkeling is het van belang dat de producten binnen de termijn van 14 dagen, na ontvangst of na aanmelding retour, zijn teruggestuurd naar ons magazijn. Het verschuldigde bedrag storten wij terug op de bankrekening of creditcard waarvan wij de betaling ontvangen hebben.

Reviewbeleid

Hoe zorgen jullie ervoor dat er echte productreviews op de website geplaatst worden?

Op onze webshop hebben wij de volgende maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat onze productreview echt zijn:

  • Alleen bezoekers met een klantaccount kunnen een review plaatsen
  • Reviews worden door onze klantenservice handmatig goedgekeurd en binnen 5 werkdagen op de website geplaatst
  • Alle beoordelingen – zowel positieve als negatieve – worden gepubliceerd
  • Ingediende reviews die aanstootgevend of ongepast zijn, ofwel beoordeeld worden als spam worden niet geplaatst.
  • Wij bieden geen voordelen, speciale voorwaarden, kortingen of andere prikkels voor het geven van een productbeoordeling

En hoe verzamelen jullie klantenreviews?

Je kunt alleen een klantenreview plaatsen als je echt iets hebt besteld bij ons!

Nadat je je bestelling hebt geplaatst, word je door Trusted Shops via e-mail uitgenodigd om een review achter te laten. Je kan ons op het gebied van levering, producten en klantenservice waarderen met 1 tot 5 sterren, en je kunt ook in je eigen woorden beschrijven wat je van de winkelervaring vond.

Beoordelingen hebben betrekking op ervaringen die niet ouder zijn dan 6 maanden. Het tijdstip dat de beoordeling afgegeven is bevindt zich tevens in deze periode. Aan de hand van het eenvoudige gemiddelde van de beoordelingscijfers van alle geverifieerde beoordelingen van de afgelopen 12 maanden wordt vervolgens een totaalscore berekend. In reacties delen klanten hun ervaringen in hun eigen woorden.

Trusted Shops biedt geen voordelen, speciale voorwaarden, kortingen of andere prikkels voor het afgeven van een positieve beoordeling of het terugnemen van een negatieve beoordeling. Alle beoordelingen – zowel positieve als negatieve – worden gepubliceerd.

Op de website van Trusted Shops kun je de maatregelen ter verificatie van beoordelingen teruglezen op de volgende pagina:
Maatregelen ter verificatie van beoordelingen en feedback

Waarom kan ik vertrouwen op beoordelingen geplaatst bij Trusted Shops?

Bij Trusted Shops kunnen alleen echte ervaringen naar aanleiding van een aankoop worden beoordeeld. Een team van interne experts bij Trusted Shops zorgen ervoor dat de beoordelingen betrouwbaar zijn. Wil je hier meer van weten dan kun je op de website van trusted shops meer informatie vinden. Reviews bij Trusted Shops